MATHS MUSİC AND RITHIM E-TWENNİNG PROJELERİMİZ

MATHS MUSİC AND RITHIM E-TWENNİNG PROJELERİMİZ

             Müziği, birbirini takip eden belirli kurallara göre oluşturulmuş basit seslerden oluşan cümleler topluluğu olarak tanımlayabiliriz. Bu kurallar matematikteki mantık kurallarına karşılık gelir. Matematiğin müzik üzerindeki etkisini müzik parçalarının yazımında görebiliriz. Belirli bir ritimde, farklı uzunluklardaki notalar belirli bir ölçüye göre eşleştirilir. Her ölçünün farklı uzunluklarda notalar kullanılarak belli sayıda vuruştan oluştuğu görülmektedir. Müzik, zeka ve öğrenme arasında ilişki olduğunu bulan araştırmalar, müziğin çocuğun beyin gelişimine olumlu katkıları olduğunu giderek ortaya koymaktadır. Shaw'a (2003) göre müziğin özellikle matematiksel ve bazı soyut kavramların öğrenilmesi üzerinde olumlu etkileri vardır. Bu düşüncelerden hareketle;   Projemizin hedefleri hedef kitleye matematiği sevdirmek, yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlamak, öğrencilerimizin web 2.0 araçlarını tanımasını ve kullanmasını sağlamak, ritim duygusunu geliştirmek, öğrenci motivasyonunu artırmak, yaratıcılığı geliştirmektir. ve farklı yaşlardan ve farklı kültürel, sosyal ve ekonomik geçmişlerden gelen ortak çalışma. Engelli çocukların öğrenme becerilerini artırmak, yabancı uyruklu çocukların derse aktif katılımını sağlamak ve nihayetinde müzik, ritim ve matematiğin birleşimini sağlayarak öğrenmeyi kalıcı hale getirmek. Projemizi hayata geçirdikten sonra beklediğimiz sonuçlar: Çocukların matematik dersine yönelik olumsuz duygu ve düşüncelerinin üstesinden gelmek ve matematiğe karşı olumlu bir algı geliştirmek. Hedef kitlemizin çocuklarının eğlenerek öğrenmelerini, ritim tutmalarını, psikomotor becerilerini geliştirmelerini, teknolojiyi tanıyan ve kullanabilen bireyler olmalarını, iletişim, sosyalleşme, keşfetme ve üretme becerilerini geliştirmelerini sağlamak hedeflerimiz arasındadır. ve sorunlara çözüm üretebilecek yöntemleri keşfetmektir.

26.04.2023 264

26-04-202326-04-202326-04-202326-04-202326-04-202326-04-202326-04-202326-04-2023